• Borre Golfklubb

Klubben416 27 000

Borre Golfklubb

BORRE GOLFKLUBB
Borre Golfklubb ble stiftet i 1990, samtidig som Borre Golfbane åpnet. Klubben er en av Horten’s største idrettsklubber og har gjennom årene hatt varierende antall medlemmer. I starten var det mange utenbys medlemmer. Etterhvert som det har kommet mange flere golfbaner har vi blitt litt færre utenbys fra, men til gjengjeld har det blitt mer av en lokal klubb. Stadig flere i nærområdet oppdager hvor herlig det er med golf.

I tillegg til gleden ved det å spille golf på en flott 18-hulls golfbane i vakre omgivelser, er klubben’s hjerte det vi kaller «tunet». Her er klubbhus, kro, golf shop og klubbkontor. Tett ved tunet ligger også treningsområdene og utslagene på hull 1 og 10 og greenene på hull 9 og 18.

Vi ønsker alle velkommen innom på tunet, for en kopp kaffe og en is, eller annen forfriskning. Det er fritt fram å prøve seg på treningsområdene. Snakk med de i kroa og shop’en.

Noe virker først enkelt og noe virker vanskelig, men når man kjenner den første sweetspot treffen på rangen og ballen flyr lenger enn man kunne forestille seg, eller triller i den første 10 meters put’en, kan det skje noe. Du kan bli hekta. Det er ikke farlig, tvert i mot. Golf er gøy og god trim, selv om det ikke foregår med løpesko og pulsmåler. En full runde betyr nesten en mil gåtur.

I anledning 25 års jubileet ble Borre tildelt Norgesmesterskapet 2015. I 2016, 2017 og 2019 arrangerte vi Borre Open på Nordic League, norges største proffturnering. I 2016 arrangerte vi Lag NM 1. div hvor Borre gikk av med seieren i dameklassen

Vi ønsker alle gamle og nye medlemmer og alle nysgjerrige hjertelig velkommen til Borre Golfklubb og Borre Golfbane.